مصر

– خسارة مستحقة في اسوء مباريات الاهلي في الموسم بلا منازع

كتب…عاطف انيس

– الاهلي ابتدى المباراة بتشكيل من الاسماء اللي كان المفروض يقدموا مردود فني اعلى من اللي اتقدم منهم .

– المحلة لعب ماتش دفاعي على اعلى مستوى من الناحية التكتيكية و البدنية و ساعدهم في ده حالة الارهاق البدني و الذهني الواضحة علي لاعيبة الاهلي .

– موسيماني فشل تماما في ايجاد اي حلول لاختراق دفاعات المحلة المحصنة بتوجيهات المخضرم خالد عيد و مخزون بدني كبير للاعيبته.

– الاهلي بقى عنده مشكلة فنية في التعامل مع الفرق الصغيرة اللي بتدافع و النهاردة وصل لاسوء مستوى فيها انه ما ينجحش في تشكيل خطورة بتكتيك فني غير عن طريق الكور الثابتة و ده شئ غير مقبول بالمرة لفريق بشخصية الاهلي .

– لازم الجهاز الفني يلاقي حل مع اللعيبة في موضوع انك جالك الفرصة في اكتر من ماتش انك تكون متقدم ٢/٠ في اول ربع ساعة و ما بتستغلش الفرصة دي و ده كفيل يغير سيناريوهات ماتشات كتير فاتت منهم ماتش النهاردة .

– مش قادر اتخيل غياب ديانج لاي سبب لاقدر الله لان اعتقد ان لو الوضع حاليا سئ ففي حالة غيابه هيكون كارثي .

– في ازمة ثقة غير مبررة عند اكتر من لاعب و لاعبين كبار كمان … من غير ذكر اسماء .

– وليد سليمان ما نجحش انه يصنع الفارق حتى الان مع الاهلي من ساعة ما رجع من الاصابة و انت عارف كدا و ده سبب عصبيتك الزيادة .. الفريق في اشد الاحتياج للحاوي يا وليد.

– لو انا صاحب قرار و عارف ان محمود وحيد هيلعب شوط واحد بس هبتدي بيه الاول و العب ببيكهام الشوط التاني .

– عيب قوي اللي اتعمل في حائط الصد بتاع الاهلي في كورة فاول الهدف الاول للمحلة.

– انا حاسس و يا رب احساسي يطلع غلط ان محمد شريف ابتدى يتابع السوشيال ميديا .

– مش قادر الوم على اللي جاب بواليا الاهلي لانك جايبه بيطلع نار من بوقه و مش ماتش و لا ماتشين ده موسم و نصف بيقدم نفس المستوى.

– مش فاهم ايه المتعة في اني العب كورة على ارضية ملعب فيه عيوب واضحة و انا عارفها و اقدر اغيرها بس ما بعملش كدا لمجرد ان يكون ليا الافضلية على الخصوم عشان متعود عليها.

– كان لازم الحكم يحمي لاعيبة الاهلي ضد خشونة لاعيبة المحلة بانه يدي انذارين او ثلاثة على الاقل من ٥او ٦ لعبات في اول ٢٠ دقيقة .

في النهاية اعتقد ان الاهلي عمل رقم سلبي و هو الفشل في استغلال اخفاقات المنافس كعدد مرات في نفس الموسم .. صفحة و اتقفلت و بكرة الصبح هنفتح صفحة الماتش الجاي و محتاجين رجولة و تركيز اكتر يا رجالة عشان وقت الحساب مش هنعمل حساب لاي اسم غير اسم للكيان 🦅

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

إغلاق